Skip to content
Home » ריקודי היפ הופ בירושלים

ריקודי היפ הופ בירושלים

תרבות הריקוד החברתי העשירה של אנגולה הפכה חובקת עולם באמצעות ריקודי הזוגות של הקיזומבה והסמבה האופטימית יותר. הסנסציה האחרונה הייתה להקת ריקוד היפ-הופ בת שלוש נשים בשם Danciot (שנוצרה בשילוב המילים "ריקוד" + "דוסות"), שנוצרה בניהולו המקצועי של המפיק דוד פדידה, היוצר הידוע לשמצה של "עוף שמח" ו"קינדרלך". מפיק המקהלה דוד פדידה, היוצר הידוע לשמצה של מקהלת "עוף שמח" ו"קינדרלך עוף שמח".
עבור עוד פרטים נוספים אודות ריקודי היפ הופ בירושלים באפשרותך לגשת לאתר halelu.co.il

בחתונות ובאירועים אחרים נשים רוקדות היפ הופ לצלילי עויף שמח. טלי אזיקרי הסבירה: "לאחר ההופעה ניסינו לגרום לבנות להתחיל לרקוד.

טלי אזיקרי

מורה לריקוד, פנתה למפיק דוד פדידה ויחד יצרנו פרויקט כוריאוגרפיה של היפ הופ וריקוד עם קלוד דדייה. "החלטנו ללכת לכיוון של היפ-הופ חסידי, יצירות תזזיתיות של מוזיקה חסידית. רבים מהריקודים מתרחשים למוזיקה ישראלית עכשווית, הכוללת שילוב של השפעות תרבותיות מערביות ומזרח תיכוניות.

 

נוצר במקור כפסטיבל ריקודי עם ישראלי

ההיצע שלהם התרחב משמעותית במהלך השנים וכולל הופעות של חברות מכל העולם. האירועים מתקיימים בבית המחול מחול שלם וכוללים יצירות מקוריות של מחול מודרני המשמחות את הקהל ברחבי העולם שנה אחר שנה. פסטיבל תל אביב, המתקיים הן בירושלים והן בתל אביב, נוסד על ידי עמוס חץ לפני 32 שנים. מופעי אורנים (גילאי 18-35) מלווים לרוב בריקודים קהילתיים כדי למשוך את כל הקהל או אורחי שמחה.

תכנית אורנים נוצרה על ידי הכוריאוגרפים המובילים של ישראל בת זמננו

אורנים (בן 18-35) איזו דרך טובה יותר להראות את רוחה של ישראל המודרנית – החיות שלה, השילוב הייחודי של תרבות ושאיפה לשלום – באמצעות המחול הישראלי. אלו שניתנים לאתגר ירושלים מבצעים סרטון ריקוד ל-Jerusalem Song, שיר האוס בהשפעת גוספל של המפיק הדרום אפריקאי Master KG, בביצוע הזמר והיוצר נומזבו.

משימת הריקוד

היא דוגמה לאופן שבו ריקוד מקדם קונבנציה (חיים משותפים). בתגובה לשירים כמו "ירושלים" צצו הרבה ריקודי ריקוד באינטרנט. נוצרו על ידי מפיקים מוזיקליים פופולריים באפריקה, הם פועלים לעתים קרובות עם משאבים מוגבלים ומגיבים למגמות מוזיקליות לאומיות שיש להן גם משיכה כלל-יבשתית.

 

כדי ליצור את הכוריאוגרפיה של הריקוד הליניארי לשיר מיוהנסבורג, הצוות שלו צלל בחופשיות לתוך שכבה ענקית של מבטאים אפריקאיים שונים, מריקוד ועד מוזיקת אפרו-ביט. הסרטון שלהם מתרחש בחצר בלואנדה, שם הם מתחילים בריקוד קבוצתי בזמן שהם אוכלים מצלחות שהם מחזיקים בידיהם.

כשגרדה פרסמה את הסרטון של נאמבר הריקוד הירושלמי שלה

הוא הפך ויראלי ברחבי הארץ. כמעט בן לילה, כולם ממחלקות המשטרה באפריקה ועד כמרים באירופה פרסמו את סרטוני הריקוד שלהם בירושלים שחזרו על הכוריאוגרפיה. מאסטר KG עצמו הצהיר שמה שגרם לקבוצה האנגולה להפוך לוויראלית היה סגנון ריקוד דרום אפריקאי פופולרי במהלך החגיגה.

כיום ההיפ הופ

הוא כוח עולמי במוזיקה ובאופנה, ובשנים האחרונות קמו "קבוצות" ברייקדאנס במזרח התיכון, מתוניסיה ועד עזה. תחילתו של ברייקדאנס בעיר ניו יורק בשנות ה-70 וה-80, יחד עם דיג'ינג, MC ואמנות גרפיטי, המרכיבים העיקריים של תרבות חדשה שנוצרה על ידי צעירים שחורים והיספנים עניים, שלימים ייקרא היפ-הופ.

במרכזים קהילתיים רבים ילדים בוחרים בריקוד כפעילות השבועית

וילדים אלו הם המרכיבים את להקות המחול המופיעות ברוב אירועי התרבות בישראל. דוגמאות לתוכניות חוץ לימודיות כוללות טניס, יוגה, ציור חרס, שחמט, אוריגמי, כדורגל, פסיפסים, אנימציה ועיצוב משחקים, היפ הופ ובייסבול. האקדמיה למוזיקה ולמחול ירושלים. בנוסף לתכניות המוזיקה הנרחבות, באקדמיה מחלקה ייעודית למחול המתמחה בהכשרת רקדנים, מורים וכוריאוגרפים בעלי ניסיון רב בתחומי הביצוע, החינוך והיצירה.

במועמדות לתחרות משתתפות גם להקות הריקוד הטובות ביותר ומיטב הכוריאוגרפים

ישראל מארחת גם את Floor Masterz, תחרות ברייקדאנס בינלאומית, המתקיימת כעת במהדורה החמישית, המושכת אליה משתתפים מכל רחבי יפן ומארצות הברית Floor Masterz. אתגר הריקוד הוא ריקוד שורות (אנימציה צרפתית, אנימציה פורטוגזית, אנימציה ספרדית) שמתבל מסיבות בכוריאוגרפיה פשוטה שגורמת לאנשים לרקוד יחד.

 

דילוג לתוכן