Skip to content
Home » ניתוח לכף רגל סוכרתית

ניתוח לכף רגל סוכרתית

אחד מהסיבוכים השכיחים ביותר של מחלת הסוכרת הוא בעיות שונות בכלי הדם. יש כאלה שהבעיות אצלם מופיעים בעצימות נמוכה, ויש כאלה שאצלם הבעיות מופיעות בעצימות גבוהה. אך אינכם יכולים לקחת את הסיכון שתתעוררו יום אחד ותגלו כי אתם צריכים לעבור ניתוח. ניתוח לכף רגל סוכרתית הוא האפשרות האחרונה שנמצאת בסל האפשרויות. השאיפה תהיה שלא לבצע את ההליך הזה, אך בחלק מהמקרים פשוט לא תהיה ברירה אחרת. הניתוח מטרתו לפתוח את כלי הדם, ולאפשר זרימה תקינה לרגל עצמה. אך בחלק מהמקרים הניתוח מביא את המטופל למצב שבו הוא צריך לעבור קטיעה. למידע נוסף תוכלו להתייעץ עם רופא הסוכרת שמלווה אתכם. 

מה זה כף רגל סוכרתית?

כף רגל סוכרתית הינה מצב שבו רמת הסוכר בדם עולה, וישנה פגיעה בעצבים הקיימים. במקרה כזה הפגיעה יכולה להיות כל כך חמורה עד שהיא מביאה למצב שבו כלי הדם נסתמים. סתימה בכלי הדם מסוכנת מאוד, היא עלולה להביא למצב שבו תהיה חובה לעבור קטיעה. אך השאיפה תהיה לנסות לשחרר את הסתימה לפני שהיא הופכת להיות בלתי הפיכה. זוהי הסיבה שבגללה זיהוי מוקדם של כף רגל סוכרתית יכול למנוע סיבוכים רבים. כאלה שאולי נראים לכם רחוקים מאוד, אך בפועל הם יכולים להיות מציאותיים מתמיד.

מתי צריך לעבור ניתוח לכף רגל סוכרתית?

באופן טבעי האפשרות של ניתוח לכף רגל סוכרתית תהיה האפשרות האחרונה בסל האפשרויות. התקווה תהיה לנסות לפתור את המצב עוד לפני שהוא הופך להיות כזה המצריך ניתוח. אך בחלק מהמקרים לא תהיה אפשרות אחרת מלבד לערוך ניתוח שמטרתו לפתור את הבעיה. היתרון של ניתוח הוא שהוא מביא איתו אחוזי הצלחה גבוהים מאוד בשונה מטיפולים אחרים. אך לפני שבוחרים בניתוח מוודאים היטב כי אין אפשרות אחרת על הפרק.

מה צריך לדעת על ניתוח לכף רגל סוכרתית?

ניתוח לכף רגל סוכרתית הוא חשוב מאוד על מנת שתוכלו לחזור חיים רגילים. ברגע שבו הכאבים מופיעים יהיה לכם מאוד קשה למצוא את עצמכם במצב שבו אתם מקיימים שגרת חיים נורמטיבית. ההחלמה היא לא קלה, בטח אם מדובר על ניתוח שכולל בתוכו קטיעה. אך כמובן שביחס לכאבים המתמידים, מדובר על פתרון שתוכלו לראות בו גם תועלת. ניתוח לכף רגל סוכרתית חובה לעבור במקום שמכיר את העולם הזה כמו שצריך. כך תוכלו להיות בטוחים כי בסופה של הדרך תשיגו את המטרה הרצויה.

דילוג לתוכן