Skip to content
Home » כמה שנים צריך לעבוד בשביל פנסיה

כמה שנים צריך לעבוד בשביל פנסיה

הקדמה: מהי פנסיה וכיצד היא פועלת?

פנסיה היא תוכנית פרישה בחסות המעסיק המסייעת לאנשים לחסוך כסף לפרישה. הכסף שנחסך בפנסיה מושקע על ידי החברה ומשמש להענקת הכנסה לעובד בעת פרישתו.

הגיל שבו אפשר להתחיל למשוך את הפנסיה משתנה ממדינה למדינה, אבל הוא בדרך כלל בין 60 ל-70.

פנסיה היא סוג של חיסכון לפנסיה. זוהי צורה של ביטחון כלכלי עבור הפרט. זוהי השקעה לטווח ארוך שנועדה לספק הכנסה בעתיד, בדרך כלל כאשר האדם פרש.

חיסכון פנסיוני הוא חיסכון שמיועד לתשלום עבור פרישה ואירועי חיים אחרים. ניתן להשתמש בחיסכון פנסיוני כדי לשלם עבור דברים כמו נסיעות, דיור והוצאות אחרות שאולי אינן מכוסות בצורות אחרות של הכנסה בפרישה.

מכיוון שפנסיה בדרך כלל ממומנת על ידי מעסיקים, לרוב הם צריכים לעבוד לפחות 5 שנים לפני שהם יכולים להתחיל לקבל תשלומי פנסיה מתוכנית הפנסיה של המעסיק שלהם.

מבוא: ההיסטוריה של תוכניות פרישה בארה"ב

ההיסטוריה של תוכניות הפרישה בארצות הברית היא סיפור מרתק ומורכב. זה מתחיל בקבוצה קטנה של עובדי טקסטיל במסצ'וסטס שנאבקו להתקיים עם הכנסה נמוכה וקבועה. אנשים אלה "פרשו" מעבודתם בגיל 65, אך הם עדיין עבדו כדי להסתדר.

זה הוביל להקמת תוכנית הפנסיה הציבורית הראשונה ב-1836 שנקראה תוכנית הסיוע לגיל הזהב. תוכנית זו התבססה על הרעיון שמבוגרים בריאים צריכים להיות מסוגלים לפרנס את עצמם ולא להסתמך על כספי משלם המסים או צדקה למחיה.

ישנם סוגים רבים ושונים של תוכניות פרישה בארצות הברית. ההיסטוריה של תוכניות פרישה בארצות הברית מורכבת ויש הרבה גורמים שונים שמשפיעים עליה. אחד הגורמים החשובים ביותר הוא כמה זמן אתה צריך לעבוד לפנסיה.

תכנית פנסיה היא סוג של תכנית פרישה המספקת לעובדים הכנסה קבועה לאחר פרישתם, בדרך כלל ממעסיק או איגוד. תכנית פנסיה מספקת גם הכנסה לאלמנות ואלמנים שמעולם לא עבדו בחברה או באיגוד, וכן לילדים תלויים שהיו מתחת לגיל 18 כשהוריהם נפטרים
למידע מורחב בנושא של SELF יעוץ פנסיוני וכמה שנים צריך לעבוד בשביל פנסיה כדאי להעיף מבט ב- self.co.il

האם כדאי לשלם לקרן פנסיה של חברה?

פנסיה היא סוג של חיסכון לפנסיה שמשלם למישהו הכנסה לאחר שהוא מפסיק לעבוד. סכום הכסף המדויק שתקבל תלוי בכמה שילמת לפנסיה ובאיזה גיל אתה מתחיל לקחת אותה.

הממשלה הציגה חקיקה חדשה כדי להפוך את הפנסיה לאטרקטיבית יותר עבור אנשים לחסוך עבורה, אך עדיין נותר בידי יחידים להחליט אם כדאי לשלם לקרן הפנסיה של החברה.

פנסיה יכולה להיות רעיון טוב אם אינך מתכוון לפרוש לפני גיל הפרישה של החברה שלך, או אם אתה רוצה כסף נוסף בעתיד.

קרנות פנסיה הן לרוב הדרך של חברה לתגמל את עובדיהן על שירותם.

תשלום לקרן הפנסיה של החברה אינו תמיד רעיון טוב, שכן יש עוד הרבה גורמים שיש לקחת בחשבון.

משך הזמן שעליך לעבוד עבור הפנסיה הוא גורם אחד. אם אתה צריך לעבוד יותר מ-20 שנה, אולי כדאי לשלם לקרן הפנסיה של החברה.

גם איכות קרן הפנסיה חשובה. כשמדובר בפנסיה, ישנם סוגים רבים ושונים של קרנות עם הטבות ורמות סיכון שונות.

כלל אצבע טוב הוא שאם אתה חושב שתפרוש בעוד 10 שנים או פחות אז אולי לא כדאי לשלם לקרן הפנסיה של החברה שלך.

האם לקנות קצבה בקרן הפנסיה?

קרנות פנסיה הן הסוג הנפוץ ביותר של תוכנית פרישה בארצות הברית. הקרן צוברת כסף לאורך זמן ומוציאה לעובד פנסיה חודשית עם יציאתו לפנסיה. כאשר עובדים מתחילים לעבוד בחברה, הם נרשמים אוטומטית לקרן הפנסיה.

כמות הכסף שצריך לחסוך לפנסיה תלויה בגובה הקצבה החודשית שלכם וכמה זמן אתם רוצים שהפנסיה שלכם תימשך. אם אתה רוצה שהפנסיה החודשית שלך תהיה $1,000 לחודש, אז זה יעלה לך $12,000 לשנה אם אתה עובד 50 שנה. לדוגמה, אם המטרה שלך היא לחיות מ-$1,000 לחודש למשך 30 שנה לאחר הפרישה, אז זה יעלה כ-$500,000 בריבית של 5%.

ה

בארצות הברית, גיל הפרישה הממוצע של העובד הוא 63 שנים. אדם ממוצע בכוח העבודה יקבל קצבה למשך כ-20 שנה עד לפטירתו. אדם ממוצע יעבוד כ-40 שנה ולאחר מכן יפרוש.

העובד הממוצע יעבוד כ-40 שנה ולאחר מכן יפרוש, מה שאומר שהוא יוכל לנצל את הפנסיה שלו רק 20 שנה לפני מותם. זו הסיבה שחשוב לקנות קצבה – כי הקצבה משתלמת ללא הגבלת זמן, מה שאומר שאפשר להמשיך למשוך מהן גם לאחר שמת.

דילוג לתוכן