Skip to content
Home » החלפת ירך בגישה קדמית

החלפת ירך בגישה קדמית

כל מה שצריך לדעת על ההליך המתקדם, החכם והשכיח עד מאד, כאן לפניכם

מהי גישה ניתוחית זו?
גישה קדמית להחלפת מפרק ירך כוללת ניסיון לפסק את שרירי קדמת הירך, והגעה אל המפרק המכוון על ידי הרווח שנוצר בין השרירים, ללא כל צורך בחיתוך שרירים מסוימים או גידים שונים. כך, הפגיעה בשרירים נמוכה פחות באופן משמעותי. כאשר המפרק הפגועה מתגלה, מוצא החלק השחוק ומתבצע תהליך הכנה לקראת ההכנסה של משתלי דמה מלאכותיים. לאחר הכנסת המשתלים, יוודא הרופא את מיקומם על ידי עריכת צילום המשקף את מיקומם, את אורכם של הרגליים, מידת יציבותו של המפרק וטווחי התנועה שלו. בדיקות אלה חשובות והכרחיות, ובהלימה לתוצאות שלהן ניתן לדעת האם יש צורך בשינויים כל שהם. הכנסת רכיביו האמיתיים של המשתל תעשה אך ורק לאחר שהאורתופד המטפל נותן את אישורו.

תהליך ההחלמה
בתום ניתוח להחלפת מפרק ירך, על המטופל לשהות בחדר התאוששות במשך כשעה בערך ולאחר כשעתיים יועבר למחלקת האשפוז של בית החולים בה ישהה בין יומיים לשלושה. כבר ביום הניתוח המטופל יכול לנוע להתנייד, אך בליווי מקצועי של הצוות הרפואי ובמתן תרופות מפחיתות כאב במידת הצורך. השלב הראשון שלאחר הניתוח כולל שימוש בהליכון בעת הליכה, ובהמשך יידרש המטופל לבצע תרגילי פיזיותרפיה לצורך חיזוק השרירים. בהמשך, אין צורך להשתמש באמצעי העזר וניתן ולתפקד כאחד האדם.
טרם השחרור תקבלו הנחיה מפורטת אודות התנהלותכם ביום יום, כולל ביצוע פעולות נפוצות כמו מעבר ממצב שכיבה לישיבה, מקלחת, עלייה במדרגות ועוד.
באשר לנהיגה, ניתן לשוב ולנהוג בחלוף שלוש עד ארבע שבועות מתום הניתוח, ולשגרת חיים מלאה בדרך כלל שבים לאחר 6-8 שבועות מסיום ההליך הניתוחי.

תוצאות הניתוח
סיכויי ההצלחה של ניתוח החלפת מפרק ירך בגישה קדמית בדרך כלל גבוהים מאוד ועומדים על למעלה מ90%. מטופלים בגישה הקדמית אינם מוצאים את עצמם שוכבים במיטת בית החולים ללא מעש, אף לא ביום הניתוח עצמו, שכן כבר לאחריו ניתן ללכת בעזרת הליכון וליווי הצוות המקצועי. כמו כן אין מניעה ארוכת טווח באשר לתחביבים כמו שחייה, אופניים או טניס, ומרבית המטופלים בגישה זו מביעים שביעות רצון גבוהה. עם זאת, לבחירת הרופא המטפל השפעה על סיכויי ההצלחה. חפשו רופא שאינו מתפשר על רמת מומחיות, מקצועיות ויחסי אנוש. פרופ' רונן דבי למשל, הוא אורתופד מנתח מוביל, אשר ניתח מאות לקוחות מרוצים.

דילוג לתוכן