Skip to content
Home » איך מתנהל ניתוח החלפת ברך

איך מתנהל ניתוח החלפת ברך

קבעתם תור לניתוח החלפת ברך?

תוהים לעצמכם כיצד באמת הולך הניתוח?

כל מה שצריך לדעת, פה לפניכם

מהלך הניתוח

ראשית, ניתוח החלפת מפרק ברך אינו מתבצע על ידי רופא יחיד אלא על כמה רופאים יחדיו, בדרך כלל, כאשר המינימום הוא שני רופאים. הרופא המרדים מרדים את המטופל באמצעות הרדמה כללית או על ידי אפידורל, ומבצע חתך לאורך המפרק בטווח של 10 ס"מ לכל הפחות ועד 25 ס"מ. בשלב הבא, יוצאו החלקים הפגומים של המפרק ויתבצע ניקוי של משטחי העצם אשר אליהם אמור להתחבר המפרק החדש והמלאכותי, מיד לאחר מכן. באשר לזמן הניתוח, ניתוח החלפת מפרק ברך עומד בדרך כלל על כ-3 שעות. 

ההחלמה 

בתום ניתוח החלפת ברך יישאר המטופל באשפוז האורך כיומיים במהלכו יתבצעו פעולות שונות והכרחיות. ביום הראשון, ינוקזו הנקזים וההליכה תתבצע באמצעות הליכון וסיוע של הצוות הרפואי. ביום זה ייתכנו כאבים, ולכן אפשרי בהחלט ליטול משככי כאבים. בנוסף, החל מהיום הראשון שלאחר הניתוח יחל המטופל הליך פיזיותרפיה. 

ביום השני מתום ההליך הטיפולי עוצמת הכאבים עימם התמודד המטופל בדרך כלל פוחתת וכן התנועה קלה וחלקה יותר. ביום זה יתבצעו בדיקות ולקיחת מדדים שונים לצורך שחרור. במידה והכל תקין, המטופל ישוחרר לביתו תוך המלצות לתקופת ההחלמה במסגרת הביתית: התמדה בהליך הפיזיותרפיה ותרגול שימוש במפרק החדש לצורך הסתגלות מלאה. התנועה במסגרת הביתית, במיוחד בימים הראשונים שלאחר השחרור, כרוכה בשימוש בהליכון, ובחלוף כמה ימים עד שבוע במקסימום אפשר כבר להשתמש בקביים. 

אחוזי ההצלחה

ניתוח החלפת ברך ידוע כניתוח מוצלח ובעל סיכונים נמוכים לצד סיכויים גבוהים. לפי סטטיסטיקות, אחוזי ההצלחה של ניתוח החלפת מפרק ברך הינם גבוהים עד מאוד ועומדים על כ95% הצלחה. מרביתם המוחלט של החולים אשר עוברים טיפול ניתוחי לצורך החלפת מפרק ברך מדווחים על הפחתה משמעותית מאוד של כאבים וכן שיפור התפקוד וטווחי התנועה, בהשוואה למצבם ותפקודם בתקופה שקדמה לביצוע ההליך הניתוחי. מטופלים רבים מדווחים כי זכו להשיב לעצמם את שגרת חייהם הכוללת בין היתר תחביבים שונים המצריכים לכשעצמם טווחי תנועה תקינים. 

בחנו את עצמכם

גם אם עדיין לא קיבלתם המלצה גורפת מרופאכם האישי לבצע ניתוח החלפת ברך, כדאי שתכירו מספר נורות אזהרה העשויות להצביע על הצורך הנ"ל: 

-אתם חשים כאב מקומי במפרק הברך בעת מנוחה ו/ פעילות

-אתם חשים הגבלה בתפקוד 

-אתם מבחינים  בנפיחות, אודות או סימפטומים נוספים העשויים להצביע על דלקת

-טיפולים שמרניים לא הועילו לכם

דילוג לתוכן